Korton Traveller

‘Nieuw boekingsplatform helpt klanten weer de taxi in’

Afbeelding aangeleverd door Ruben Schouten van Korton

Korton Software heeft de nodige nieuwe ontwikkelingen te melden. WinTax en Korton Regie kregen flinke updates en het nieuwe boekingsplatform Traveller Connect moet helpen om de klanten weer de taxi in te krijgen.

Er zijn belangrijke zaken te melden over de ‘oude bekenden’ WinTax en Korton Regie. Voor de planningssoftware van WinTax geldt dat er de laatste jaren vooral veel kleine stappen zijn gezet. “Dit jaar hebben we een grotere stap gemaakt door online betalen toe te voegen. Ritten kunnen nu zowel vooraf als op factuur achteraf online worden betaald. Alles wordt daarbij geregeld door het systeem, de medewerker hoeft er niets aan te doen”, legt Schouten uit.

Daaraan gekoppeld is de automatische bevestiging per mail van de betaling, iets dat voorheen nog handmatig moest gebeuren. “En we hebben een laagdrempelige instapversie gemaakt voor WinTax uit de cloud. Daardoor hoeft de software niet meer op de eigen server te draaien en is deze overal beschikbaar tegen een heel gunstige prijs.”

Ondersteunen en bewaken

Inzake Korton Regie zijn er eveneens de nodige noviteiten te melden. Er is de laatste tijd vooral ingestoken op het optimaliseren van de technische achtergrond van het programma, wat de bruikbaarheid en prestaties van het geheel ten goede is gekomen. Daarnaast zijn er veel verschillende functionaliteiten ontwikkeld die de flexibiliteit in het vervoer nog gemakkelijker ondersteunen en bewaken. Ook is het nieuwe taxipoint, dat vorig jaar op de beurs stond, in productie genomen en wordt de eerste in de komende maanden geleverd.

Snel rit boeken

Korton Software bracht dus ook een nieuw instrument voor het boeken van taxiritten tot stand. “Traveller Connect is ons nieuwe online boekingsplatform, met de focus op zo snel mogelijk een rit kunnen boeken én weten wat dat kost. De klant kan uit verschillende soorten taxi’s kiezen en heeft die opties overzichtelijk in beeld. Vervolgens worden de contactgegevens ingevoerd en kan er worden betaald. Het is ook mogelijk om de taxi te volgen en je ziet als klant precies wanneer deze arriveert”, aldus Schouten.

“Dit platform helpt om mensen weer de taxi in te krijgen, en dat op een laagdrempelige een eenvoudige manier. We zullen dit product uiteraard door ontwikkelen, maar de basisversie staat en die wordt al heel goed ontvangen. En de input van de klanten helpt ons weer bij de verdere ontwikkeling. Daarmee willen we onze klanten helpen het vervoer weer op peil te krijgen.”

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is hoofdredacteur van Personenvervoer & Verkeer bij ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.