myPOS Carbon

myPOS lanceert schok-, water- en stofbestendige pinautomaat

Foto: myPOS

MyPOS introduceert een nieuw mobiel pinautomaat in Nederland: de myPOS Carbon. Dit apparaat onderscheidt zich van het bestaande aanbod omdat het schok-, water- en stofbestendig is. Bovendien werkt de terminal ook als de taxi de grens met een ander land overgaat.

Het is voor het eerst dat er in Nederland een mobiel pinautomaat op de markt is gebracht met deze eigenschappen. Anthony Notos, directeur van de Nederlandse tak van myPOS, legt uit dat het robuuste apparaat ook zeker geschikt is voor de taxi- en vervoersbranche: “Ook al ben je als chauffeur zuinig op jouw apparaat, zijn jouw klanten dat niet altijd. Zeker bij ritten waar passagiers in een bepaalde gemoedstoestand verkeren is een robuust apparaat een uitkomst.”

Betalingen over de grens

Voor taxichauffeurs die geregeld te maken krijgen met klanten die over de grens vervoerd willen worden, bieden de myPOS apparaten volgens Notos een uitkomst: “Een taxichauffeur moet wel eens mensen afleveren in Düsseldorf, Brussel of Zaventem, en waar ze tegenaan lopen met andere apparaten is dat ze het niet doen over de grens. Chauffeurs moeten dan stoppen bij Venlo en de klant laten afrekenen, want als ze doorrijden kunnen ze de klant niet meer laten betalen”, aldus Notos. Om de functionaliteit te verhogen bevatten alle myPOS mobiele pinautomaten daarom een simkaart met een onbeperkte databundel die in heel Europa werkt. Hierdoor kan de terminal ook in het buitenland gebruikt worden.

Pijn van getroffen taxichauffeurs verzachten

Volgens de aanbieder van pinautomaten is de propositie die het op de markt heeft dat ze professionele betaalautomaten aanbieden met een uitzonderlijk prijsmodel. In het prijsmodel kent myPOS geen abonnementen, setup-kosten of servicecontracten. Zo is er aan de simkaart geen abonnement verbonden. De kosten daarvan zijn versleuteld in het aanschafbedrag.

“Ons transparante prijsmodel bestaat uit drie componenten: aanschafkosten, transactiekosten en overboekingskosten: meer hebben wij niet”, legt hij uit. Het feit dat er geen maandelijkse kosten verbonden zijn aan de apparaten en er enkel betaald hoeft te worden bij gebruik, is volgens Notos een voordeel dat in deze barre coronatijd voor veel chauffeurs als geroepen komt.

‘Techy’ uitstraling

De myPOS apparaten zijn standaard voorzien van een thermische bonprinter en acceptatiecontracten voor pinpassen en creditcards, inclusief American Express. Bij de ontwikkeling van het nieuwe apparaat was een bijkomend aandachtspunt de uitstraling ervan. Volgens Notos is dit voor veel chauffeurs namelijk niet onbelangrijk: “We hebben design altijd al belangrijk gevonden. Voor dit apparaat hebben we carbonmateriaal gebruikt,  vandaar de naam. Autoliefhebbers die AMG en McLaren kennen zullen dit materiaal wel eens hebben gezien. Het geeft een ’techy’ uitstraling.”

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.