Gunther Ghyssels, Get Driven

Get Driven neemt concurrent A to B Drivers over

Get Driven, dat zakenlieden in hun eigen auto’s rondrijdt, heeft concurrent A to B Drivers overgenomen. Beide bedrijven richten zich op dezelfde markt, maar A to B werkt vooral met studenten als chauffeurs.

Get Driven kende de afgelopen jaren een enorme groei, maar werd flink getroffen door corona. Uitbreidingsplannen in het buitenland werden tot nadere orde allemaal stopgezet. “Plannen in Groot-Brittannië, Duitsland en Luxemburg zijn allemaal on hold gezet. We proberen nu eerst België terug op te rails te krijgen”, vertelde zaakvoerder Gunther Ghyssels aan TaxiPro.

Ghyssels, die in 2019 wegens zijn succes met Get Driven werd uitgeroepen tot West-Vlaamse jonge ondernemer van het jaar, startte zijn bedrijf in 2016. Het businessmodel, zakenlui in hun eigen auto rondrijden tijdens zakentrips, was nog niet erg gekend in België waardoor Get Driven snel marktaandeel kon vergaren.

Compensatie coronaverliezen

Na de start van het bedrijf ging het snel. Get Driven sloot 2019 af met een omzet van 1,7 miljoen euro en werkte men met 600 freelance chauffeurs samen. Op basis van de omzet in de eerste twee maanden van 2020 stelde het een omzetprognose van 3 miljoen euro vast.

Maar de realiteit pakte anders uit. Door corona en de veiligheidsmaatregelen stortte de markt volledig in. “Thuiswerken werd de norm, internationale business trips en ook horecabezoeken vonden niet meer plaats, kortom onze core business”, vertelt Ghyssels.

Terwijl de zakentrips sterk terugliepen, vond de ondernemer compensatie in fleetmanagement. “We hebben contracten afgesloten met leasing bedrijven waarbij we onderhoud, keuring en bandenwissel integreren als service van een leasing. Dit is op zich iets dat heel hard gaat nu”, aldus Ghyssels, die aangeeft dat de chauffeurs van Get Driven minder kosten als het salaris van de bestuurder van de leaseauto die zijn tijd nu niet hoeft te verdoen bij bijvoorbeeld de bandencentrale.

Mede door deze nieuwe business kon Get Driven 2020 toch nog afsluiten met een omzet van 1 miljoen euro.

Vertrouwen in de toekomst

De ondernemers is ervan overtuigd dat de markt na corona terug zal aantrekken en kijkt al verder vooruit. “Met A to B Drivers koop ik letterlijk omzet en tevens verdwijnt hierdoor een concurrent uit de markt en versterken wij onze positie.”

A to B Drivers, dat in 2017 werd opgericht door Kyrian Plovie uit Maldegem en Brecht Carlier uit Halle, noteerde in 2019 een omzet van 200.000 euro. Ghyssels geeft aan dat hij ook het netwerk van Brecht Carlier hem interesseerde. “Brecht heeft een goed netwerk in Brussel en Wallonië. Daar willen we onze positie versterken als corona over een paar maanden voorbij gaat.”

Groot marketingbudget nodig

De uitbreidingsplannen in het buitenland zijn zeker nog niet van de baan. Get Driven hoopt dit najaar zijn diensten te lanceren in de UK en Duitsland waar het inmiddels al wel maatschappelijke zetels heeft. Ghyssels vertelde eerder aan TaxiPro dat deze lancering gepaard gaat met een behoorlijk marketingbugdet om naamsbekendheid op te bouwen.

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is als freelance redacteur verbonden aan TaxiPro.be.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.