snelladen op zonne-energie

Snelladen op zonne-energie mogelijk dankzij overname  

EDI, de dochtermaatschappij van D’Ieteren, koppelt voortaan haar aanbod oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen aan het installeren van fotovoltaïsche panelen en batterijen. Dankzij de overname van Go-Solar kunnen de zonnepanelen gekoppeld worden aan snellaadpalen. Dat biedt kansen voor taxibedrijven die in deze technologie willen investeren. Dit kan de energiefactuur bij taxibedrijven drukken.

Go-Solar is een toonaangevend installatiebedrijf van fotovoltaïsche panelen en thuisbatterijen in België en beoogt de zelfconsumptie van groene energieproductie te optimaliseren en zo de kosten van het elektriciteitsverbruik van zijn klanten te verminderen. ​Met de overname van Go-Solar vult EDI, Belgische leider in de commercialisering en installatie van oplaadstations voor elektrische voertuigen, zijn aanbod voor automobilisten aan. Ze worden dus zowel producent als verbruiker van groene energie.

Nieuwe opportuniteiten

Het hele project kan nieuwe opportuniteiten bieden voor taxibedrijven die in hun centrale willen investeren in snellaadpalen op zonne-energie. “Door de overname zullen we binnenkort  ook de koppeling kunnen maken tussen snellaadstations en de zonnepanelen”, zegt Steven Vansina, Head of marketing & partnerships van EDI. “Taxibedrijven kunnen dus perfect snellaadstations op zonne-energie plaatsen en dus heel wat op hun energiefactuur besparen. Dit project biedt alvast mooie opportuniteiten.”  De overname van Go-Solar door EDI is een strategische zet die volgens Denis Gorteman, CEO van D’Ieteren, zal helpen om de elektromobiliteit in België te promoten door de klantenervaring te vereenvoudigen via een integraal aanbod. “Ze draagt bij aan een verkleining van de koolstofvoetafdruk van mobiliteit en ligt volledig in de lijn van onze missie om te werken aan vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.”

Geïntegreerde aanpak

Go-Solar, opgericht in 2008, is een Belgisch familiebedrijf met een erkende expertise in de installatie van fotovoltaïsche panelen en thuisbatterijen. Deze geïntegreerde aanpak is een sleutelfactor voor succes in een krachtige groeimarkt. Het bedrijf, dat een groei met dubbele cijfers kent, is voornamelijk actief in het Vlaamse Gewest en wil zijn activiteiten over het hele land uitbreiden door gebruik te maken van het potentieel aan activiteiten dat door de fusie met EDI wordt geboden. ​ ​Met de overname van Go-Solar wil EDI zijn leiderspositie op de markt consolideren, in lijn met zijn missie om de elektromobiliteit in België te bevorderen en tegelijk een economisch en ecologisch voordeel te koppelen aan het energieverbruik van zijn klanten. “Voertuigen met een oplaadaansluiting zullen tegen 2025 naar verwachting goed zijn voor 50 procent van de verkoop van nieuwe voertuigen”, zegt Nicolas Paris, CEO van EDI. “Met de overname van Go-Solar willen wij het leven van onze klanten gemakkelijker maken door hun een volledig elektrisch ecosysteem aan te bieden en door voort te bouwen op de bewezen deskundigheid, de kwaliteit van de teams en de betrouwbaarheid van de installaties van Go-Solar.”

Sterke partner

Chris Poppe, Founder/Managing Director Go-Solar, is alvast tevreden met de overname door Edi. “Ons associëren met een sterke partner die zich volop inzet voor de bevordering van elektromobiliteit is een kans die we niet onbenut wilden laten. Door onze beide activiteiten te combineren en onze krachten te bundelen kunnen we een positieve bijdrage leveren aan de klimaat-, energie- en economische uitdagingen waarmee we te maken hebben. De ondernemingsgeest en de aandacht voor kwaliteit die onze twee bedrijven verbinden, voorspellen een veelbelovende toekomst.”

Over EDI

EDI, marktleider in België, biedt een breed scala aan oplaadoplossingen, van aangesloten kabels die werken met een klassiek stopcontact tot high-end oplaadstations die de oplaadsnelheid automatisch regelen in functie van het beschikbare elektrische vermogen en de fotovoltaïsche productie op het dak. De kracht van EDI ligt in de ondersteuning van A tot Z, die het zijn klanten biedt, met ervaren teams, met veel aandacht voor de kwaliteit van de aangeboden producten en een compleet dienstenaanbod. Dat bestaat uit een gedeelde facturatie van het elektriciteitsverbruik voor bedrijfswagens, een optimalisatie in real time van de oplaadsnelheid en toegang tot een netwerk van 250.000 openbare oplaadpunten in Europa.

Onderwerpen:

Auteur: Matthias Vanheerentals

Matthias Vanheerentals is freelance redacteur van TaxiPro.be.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.