myPOS

myPOS merkt toenemende interesse in elektronisch betalen door verplichting

myPOS betaalterminal

Sinds 1 juli is elke ondernemer verplicht een manier te hebben om elektronisch te kunnen betalen. myPOS krijgt veel vragen vanuit de taxisector over deze verplichting. De fabrikant van betaalterminals merkt dat de interesse in hun betalingsterminals toeneemt.

Sinds 1 juli moet je in elke handelszaak verplicht elektronisch kunnen betalen. Bij myPOS krijgen ze veel vragen over elektronisch betalen. “Ze vragen ons of het werkelijk verplicht is? Of ze een boete krijgen? We stellen ze meteen gerust. Het is wel degelijk verplicht. Indien je er nog geen terminal hebt krijg je eerst nog een aanmaning bij een controle van de overheid. Als je dan niet reageert, kan je een boete krijgen tot 80.000 euro”, zegt Chris Brillouet, kersvers Country Manager bij myPOS voor België.

Toename toeristen

Volgens myPOS is er nog een andere belangrijke reden waarom betaalterminals aan belang winnen. En dat is de toename van het aantal niet-Europese toeristen sinds de coronacrisis wat meer op de achtergrond belandde. “We zien weer terug veel Chinese, Japanse en Amerikaanse toeristen naar Brugge, Gent en Brussel komen”, zegt Brillouet. “Die komen allemaal terug uit cashvrije landen. Die brengen weinig tot geen cash mee. Ze denken dat ze met hun visakaart wereldwijd kunnen betalen. Het zal je als taxichauffeur maar overkomen dat je 100 euro misloopt omdat een toerist er niet in slaagt om te betalen. We zorgen ervoor dat de taxi’s geen omzet missen door geen elektronische betalingen aan te bieden. Elektronisch betalen is ook veiliger.”

Alle betaalkaarten

De betaalterminals van myPOS kunnen alle betaalkaarten wereldwijd aanvaarden. “Zelfs met ons goedkoopste toestel – waar nu een promotieactie voor bestaat – kan de taxichauffeur alle kaarten aanvaarden”, zegt Brillouet. “De terminals werken zonder vast contract en zonder vaste kosten. Er is enkel een zeer lage transactiekost. De ontvangen bedragen zijn onmiddellijk beschikbaar. Op enkele dagen is de terminal geplaatst. Dat spreekt de mensen wel aan.”  De terminal beschikt over een gratis data-simkaart met onbeperkte databundel die je in heel Europa kan gebruiken. Dat kan belangrijk zijn wanneer klanten over de grens gaan naar bv Maastricht/Aken of Düsseldorf en je betalingen wil aanvaarden. De betalingen verlopen veilig.

Experience store

Sinds drie jaar beschikt myPOS over een experience store in de Drukkerijstraat 16 in Antwerpen. De taxichauffeur kan in deze winkel een terminal kiezen, die uittesten en gebruiken. De terminal wordt geconnecteerd op de boordcomputer en gratis geactiveerd. Eind dit jaar hoopt myPOS een tweede experience store te openen vlakbij de luchthaven van Zaventem. Dit geeft vertrouwen in de markt maar ook een directe service naar ons huidige en nieuwe klanten toe. Mypos is actief in 30 landen en beschikt vandaag over 12 eigen winkels in 10 landen, zoals Amsterdam, Parijs, Londen, Rome en Wenen.

Chris Brillouet
Chris Brillouet, Country Manager van myPOS België
De experience store van myPOS
myPOS store
De experience store van myPOS

Auteur: Matthias Vanheerentals

Matthias Vanheerentals is freelance redacteur van TaxiPro.be.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.