Giovanni Servaege

Detailler Giovanni Servaege: “Een carwash met grove borstels is voor een taxivoertuig not done”

Giovanni Servaege

Hoe reinigen taxichauffeurs hun wagen nu het best? We praten met detailler Giovanni Servaege van GS Carcleaning. Het bedrijf, dat ook een mobiele carwash heeft, werkt vooral in Oost- en West-Vlaanderen.

Wat doet je bedrijf?

“Ik doe detailing van wagens, gaande van polieren, beschermlagen leggen,  interieurreiniging, … Ik bied dus het totale pakket aan. Ik werk zowel voor bedrijven als particulieren. Ik ben al drie jaar zelfstandige.”

Ik neem aan dat taxibedrijven hier nood aan hebben?

“Zeker en vast. Een carwash met grove borstels is eigenlijk voor zo’n wagen not done. Als het snel moet gaan en niet veel geld mag kosten, is dat allemaal prima. Maar het is niet goed voor de lak van de wagen. Een carwash maakt het riskanter om krassen te krijgen.”

Wat zijn de punten waar taxibedrijven op moeten letten?

“Vooral op het interieur. Zo is het belangrijk om stoffen zetels geregeld te reinigen met een dieptereiniging. Doe dat twee of drie keer per jaar. Ook het dak en de panelen moeten geregeld gereinigd worden. Hoe langer men wacht om die te behandelen, hoe erger de situatie kan zijn.”

En wat met lederen zetels?

“Daar kan je een crème opleggen zodat het leder soepel blijft en minder snel begin te kraken en te scheuren.”

Welke vlekken ziet u vaak ?

“We zien vooral vlekken van mensen die eten en drinken in de wagen. Zo zien we vlekken van cola. Suikervlekken zijn moeilijk te verwijderen. Zelfs kauwgum en gesmolten chocolade op de zetel hebben we ook al gezien.”

En wat met iemand die overgeeft?

“Dat moet snel behandeld worden, zeker bij stoffen zetels. De vloeistof dringt diep in de stof door. Als de zon er op gezeten heeft, is het echt een ramp. Ik heb een dieptereiniging gedaan, en ook een ozon-behandeling gedaan. Dat is een machine die alle vuile bacteriën neutraliseert in de ruimte en de slechte geur eruit haalt. Het apparaat moet er 4 uur in staan. Alle ramen en deuren moeten dicht zijn. Alles wordt vacuüm gezogen, waardoor de geur eruit gaat.”

Auteur: Matthias Vanheerentals

Matthias Vanheerentals is freelance redacteur van TaxiPro.be.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.