Daklicht. Foto: ProMedia

Taxi’s klagen over behandeltijd premie-aanvraag

Daklicht. Foto: ProMedia

Van veel taximaatschappijen is het dossier over de corona-compensatiepremie nog altijd in behandeling. De premie aanvragen bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) lijkt wel een administratieve lijdensweg. Rupel Taxi doet haar verhaal.

Rupel Taxi diende begin mei een dossier in bij VLAIO om een compensatiepremie van 3.000 euro te krijgen omdat ze niet verplicht werden om te sluiten. “Het heeft al heel lang geduurd eer ze de link open zetten om een premie aan te vragen”, zegt Karin van Rupel Taxi. “Eerst was het 30 april en dat werd het alsmaar later en later. Uiteindelijk werd het dan opengezet.”

In de loop van mei vroeg Rupel Taxi de compensatiepremie aan. “Ons dossier werd op 19 mei plots weer geannuleerd omdat er vragen verkeerd waren ingevuld”, zegt Karin. “Dan kregen we een e-mail waarin ze onze hoofdactiviteit niet terug vonden. Maar ons bedrijf heet Rupel Taxi, zeiden we aan telefoon. Naar wat verwijst dat, denk je? Toch naar een taxi? We zijn dus bezoldigd personenvervoer.”

VLAIO vraagt om geduld

Na wat mailen en bellen, hebben ze nog steeds geen premie kregen. “Op 9 juni kregen we een bericht dat ons dossier nog steeds in behandeling was”, gaat Karin verder. “En dat is momenteel nog steeds zo. We worden angstig en woedend naar de toekomst.”

VLAIO laat in de brief weten aan Rupel Taxi dat de motivatie van het dossier moet gelezen en beoordeeld worden. De vele aanvragen moeten immers één voor één bekeken worden. Dit neemt enige tijd in beslag. VLAIO liet Rupel Taxi weten dat ze in de loop van juni een beslissing zullen nemen. De organisatie vraagt om geduld te hebben en hun niet telefonisch of via mail te contacteren. De status van het dossier kan worden opgevolgd door opnieuw aan te melden op de website van aanvraag coronapremie.

Auteur: Matthias Vanheerentals

Matthias Vanheerentals is freelance redacteur van TaxiPro.be.

2 reacties op “Taxi’s klagen over behandeltijd premie-aanvraag”

Ronny Brants|17.06.20|12:31

ik had mijn premie, binnen de week.
maar als er veel fouten zijn ingevuld,weet je toch ook dat dit kan gebeuren, want dan is het een twijfelgeval. en veel moest er niet ingevuld worden.waren maar enkele vragen.

Vandoorne Rudy|17.06.20|18:39

Bij ons ook fout ingevuld, de keuze tussen 1 en 2 had fout nummer ingevuld, steeds nog geen premie een bijna een maand geleden. de maandelijkse premie acerta komt vlot, dank u overheid.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.