Sollicitatie. Foto: iStock / fizkes

Meer sollicitaties door afscheid van naam Taxistop

Foto: iStock / fizkes (onbeperkt gebruik)

De recente naamsverandering van Taxistop heeft een positief effect op het aantrekken van jonge sollicitanten. Sinds de mobiliteitsorganisatie deze maand als Mpact door het leven gaat, reageren aanzienlijk meer jongeren op openstaande vacatures.

Dat vertelt Mpact-projectverantwoordelijke Angelo Meuleman aan TaxiPro. De mobiliteitsorganisatie die in 1975 werd opgericht om het liften door Europa te stimuleren en in 1992 zijn activiteiten uitbreidde en startte met Minder Mobiele Centrales voor het vervoer van minder mobielen met een beperkt budget, veranderde haar naam eerder deze maand van Taxistop in Mpact.

Deze naamsverandering lijkt een positief te hebben op het aanwerven van jongeren. Meuleman. “Wij zien een sterke toename in sollicitaties van jongeren. Voorheen associeerden jongeren ons vaak met een taxibedrijf en deze sector heeft niet altijd een goede naam, waardoor de interesse tegenviel”, verklaart hij.

‘Associatie met taxi was verwarrend’

Het was onder andere deze valse associatie met de taxisector waarom de organisatie van naam veranderde. “Wij hebben eigenlijk niets te maken met de taxisector en onze naam riep verwarring op onder jongeren.”

Oudere mensen kennen Taxistop vooral als organisatie die vanaf de jaren zeventig het liften in Europa stimuleerde. Hiermee wilde men de lege plaatsen in auto’s onder andere ondervangen. Slimme en innovatieve mobiliteit is nog steeds het hoofddoel van de organisatie. “Maar inmiddels zijn ons activiteiten enorm uitgebreid. Vandaar de naamsverandering”, besluit Meuleman.

Lees ook: MMC vervoert 10.000 Vlamingen naar vaccinatiecentra

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is als freelance redacteur verbonden aan TaxiPro.be.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.