Multiobus / DrivePLUS
Interview

Multiobus sorteert met overname taxibedrijf voor op toekomst

Foto: Multiobus

Bedrijvengroep Multiobus heeft het taxibedrijf DrivePLUS uit Tienen overgenomen. Op die manier willen ze een voortrekkersrol innemen in de nieuwe plannen van de basisbereikbaarheid van De Lijn. “We hadden geen ervaring in taxidiensten, maar zijn helemaal klaar voor de toekomst.”

Bernard Vanderyecken van Multiobus vertelt dat vervoer op maat in het nieuwe vervoersmodel van de Vlaamse overheid het niveau vormt wat nu nog door belbussen wordt ingevuld. “Een gedeelte van ons huidig personenvervoer zal omgevormd worden naar onder andere taxivervoer. Op die manier willen we ons toespitsen op kleinere groepen.”

Betere dienst dan ‘veredelde rammelkar’

In de regio Tienen heeft Multiobus in overleg met De Lijn de belbus ondertussen al vervangen door een taxidienst. “Een belbus is eigenlijk een veredelde rammelkar. Met onze taxi’s kunnen we de klanten een betere dienst bieden. In de toekomst verwachten wij dat deze diensten verder worden uitgebouwd, zeker in de landelijke regio’s van het land. Met deze overname zitten we dus goed voor de toekomst.”

Multiobus neemt ook de taxi’s over van DrivePLUS. “In totaal hebben we nu drie wagens: een van ons en twee van DrivePLUS”, vertelt Vandereycken. “Johan Houwaer, die al een aantal jaren vaste medewerker was van DrivePLUS, maakt mee de overstap naar Multiobus en wordt de teamleader van de taxitak van het bedrijf. Ook zal zaakvoerder Herman Adams zelf nog inspringen als het nodig blijkt. We vinden het belangrijk dat de knowhow van DrivePLUS mee naar ons bedrijf verhuist. Herman had een trouw klantenbestand en die zullen wij nu in de toekomst bedienen. In eerste instantie zal de naam DrivePLUS blijven bestaan, maar in de toekomst zullen we waarschijnlijk MultioTaxi gaan heten.”

Populair bij CEO’s

Vandereycken heeft met Multiobus nog meer plannen voor de toekomst. “We hebben het concept ‘We drive your car’ uitgerold. De klant levert de wagen, maar wij leveren de chauffeur. Die dienst is vooral in trek bij ambassadeurs en CEO’s van bedrijven en is meteen populair gebleken. We zullen deze dienst dan binnenkort ook nog uitbreiden en extra chauffeurs aanwerven.”

Daarnaast wil Vandereycken de voertuigenvloot zoveel mogelijk elektrisch maken. “We bezitten nu drie taxi’s, een tiental autocars en meer dan honderd autobussen. Veertien van die autobussen zijn momenteel al elektrisch en we zijn van plan om in de verre toekomst onze hele vloot elektrisch te maken.”

Lees ook:

Auteur: Amaury Michaux

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.